Σάββατο, 24 Ιανουαρίου 2009

Ορθόδοξες Εκλογές για το κόκκινο έθνος

Συνέρχεται την Κυριακή η σύνοδος της ρωσικής Ορθόδοξης Εκκλησίας, προκειμένου να επιλέξει τους υποψήφιους για τη διαδοχή του Αλέξιου Β' στον πατριαρχικό θρόνο. Η τελική επιλογή θα γίνει την ερχόμενη Τρίτη

Το επισκοπικό συμβούλιο συγκροτείται από το σύνολο των πατέρων της ορθοδοξίας στις χώρες της πρώην ΕΣΣΔ, αλλά και σε άλλα κράτη με ορθόδοξους πληθυσμούς και εκκλησίες.

Το ίδιο όργανο θα συμμετάσχει την Τρίτη στο Συμβούλιο της Ορθόδοξης Ρωσικής Εκκλησίας, που θα περιλαμβάνει επίσης αντιπροσώπους από το κατώτερο στρώμα του κλήρου και απλούς λαϊκούς.

Η διαδικασία της εκλογής θα πραγματοποιηθεί στον Καθεδρικό Ναό του Χριστού Σωτήρος στη Μόσχα.

Σύμφωνα με τους παρατηρητές και τα Μέσα Ενημέρωσης, δύο είναι οι επικρατέστεροι ανάμεσα στους 145 ιεράρχες της ρωσικής εκκλησίας:

* Ο πατριάρχης Σμολένσκ και Καλίνινγκραντ, Κύριλλος, που από τον Δεκέμβριο έχει επιλεγεί ως τοποτηρητής. Ο 62χρονος ιεράρχης θεωρείται ο πλέον ανοικτός στις αλλαγές και επί Αλεξίου διηύθυνε τις εξωτερικές σχέσεις τις εκκλησίας.

* Απέναντί του θα βρεθεί ο μητροπολίτης Καλούγκα και Μπαρόφσκ, Κλήμεντας, ένας συντηρητικός ιεράρχης που ελέγχει τα διοικητικά της Εκκλησίας και έχει μεγάλα ερείσματα στον κλήρο.

Οι υποστηρικτές των δύο υποψηφίων τις τελευταίες ημέρες έχουν ανταλλάξει κατηγορίες, είτε όσον αφορά υποψίες για διαφθορά, είτε για συμπάθεια εκ μέρους του Κυρίλλου προς τους Καθολικούς ή ακόμη τις προσπάθειες του Κλήμεντα να επιβάλλει τους εκλεκτούς του στο Συμβούλιο.

Σε περίπτωση που η αντιπαράθεση ανάμεσα στους δύο οξυνθεί, η Εκκλησία ενδέχεται να επιλέξει ένα τρίτο πρόσωπο, τονίζουν οι αναλυτές.

Ως μία τέτοια προσωπικότητα προβάλλει ο 73χρονος μητροπολίτης Μινσκ και Σλούτσκ Φιλάρετος.

Πηγή: Newsroom ΔΟΛ, με πληροφορίες από ΑΠΕ/Γαλλικό


Η προηγούμενη εξουσία...

Ο Ρώσος Πατριάρχης που είδε το τέλος του κομμουνισμού
Ο Αλέξιος Β' απεβίωσε σε ηλικία 79 ετών στην οικία του στα περίχωρα της Μόσχας

Αμφιλεγόμενη προσωπικότητα, ο Πατριάρχης Μόσχας και πασών των Ρωσιών Αλέξιος Β' καθοδήγησε την αναγέννηση της Ορθόδοξης Εκκλησίας έπειτα από δεκαετίες σοβιετικού αθεϊσμού και αντιστάθηκε μέχρι τέλους στις ιεραποστολικές δραστηριότητες της Καθολικής Εκκλησίας στη Ρωσία και την Ουκρανία.

Γεννηθείς στο Ταλίν της Εσθονίας, ανήλθε στην κεφαλή της Ορθόδοξης Εκκλησίας της Ρωσίας το 1990, ένα χρόνο πριν από την κατάρρευση της Σοβιετικής Ένωσης, και κάλυψε το θρησκευτικό κενό της Ρωσίας, της υπερδύναμης, πληθυσμιακά τουλάχιστον, του ορθόδοξου χριστιανικού κόσμου.

Οι σχέσεις του με το Οικουμενικό Πατριαρχείο, παρά τις δηλώσεις περί αδελφικών σχέσεων μεταξύ των δύο Πατριαρχείων, σημαδεύτηκαν έντονα από έντονες συγκρούσεις, ιδιαίτερα όσον αφορά στη δικαιοδοσία της Μόσχας αρχικά στη γενέτειρά του, Εσθονία, και πιο πρόσφατα στην Ουκρανία.

Σε ένα από τα σημαντικότερα επιτεύγματά του, ο Πατριάρχης υπέγραψε το Μάιο του 2007 την ένωση με τη Ρωσική Ορθόδοξη Εκκλησία της Διασποράς, τερματίζοντας σχίσμα 80 ετών που ξεκίνησε όταν οι Λευκορώσοι εγκατέλειψαν τη Ρωσία λίγο μετά και κατά τη διάρκεια της επανάστασης των μπολσεβίκων.

Ωστόσο, επικρίθηκε έντονα για υποστήριξη μέτρων που είχαν στόχο να περιορίσουν την ελευθερία άλλων ομολογιών στη Ρωσία, περιλαμβανομένης της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας, εξαιτίας της Ουνίας, της δράσης του Βατικανού στα εδάφη που βρίσκονταν στην εκκλησιαστική δικαιοδοσία του Πατριαρχείου της Μόσχας.

Αντιστάθηκε σε επίσκεψη του πολωνικής καταγωγής πρώην προκαθήμενου της Καθολικής Εκκλησίας, Πάπα Ιωάννη Παύλου Β', στη Ρωσία. Και μολονότι ο Αλέξιος Β' εξέφραζε ταυτόσημες απόψεις για την ευθανασία, την άμβλωση και τις ενώσεις ατόμων του ιδίου φύλου με τον νυν προκαθήμενο της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας Πάπα Βενέδικτο ΙΣτ', δεν έγινε πραγματικότητα μία ιστορική μεταξύ τους συνάντηση.

Απευθυνόμενος πέρυσι στην Κοινοβουλευτική Συνέλευση του Συμβουλίου της Ευρώπης, ο Αλέξιος Β' καταδίκασε την ομοφυλοφιλία ως αμαρτία, ασθένεια και «διαστρέβλωση της προσωπικότητας του ανθρώπου όπως η κλεπτομανία». Δήλωσε, επίσης, ότι ο ευρωπαϊκός πολιτισμός απειλείται από ένα διαζύγιο μεταξύ των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και του ηθικών αξιών του χριστιανισμού.

Ο συντηρητικός Αλέξιος μετακίνησε την Ορθόδοξη Εκκλησία πιο κοντά στην κεντρική πολιτική εξουσία, παρόλο που είχε κατ' επανάληψη εκφράσει την υποστήριξή του στο συνταγματικό διαχωρισμό κράτους και εκκλησίας. Ήταν τακτικός επισκέπτης του Κρεμλίνου, και ο Βλαντιμίρ Πούτιν ως πρόεδρος παρίστατο συχνά σε εκκλησιαστικές λειτουργίες προεξάρχοντος του Αλέξιου.

Την ίδια τακτική ακολούθησε και ο διάδοχος του Πούτιν στην προεδρία, Ντμίτρι Μεντβέντεφ.

Πολλοί από τους ορθόδοξους θρησκευτικούς ηγέτες που γλίτωσαν τη σύλληψη και το βασανισμό στις διαρκείς επιχειρήσεις καταστολής της σοβιετικής περιόδου προέκυψε αργότερα ότι εργάζονταν ως πράκτορες για την KGB. Ερευνητές που είχαν πρόσβαση στα αρχεία της KGB έχουν δηλώσει ότι και ο Αλέξιος ήταν πράκτορας, γεγονός το οποίο ουδέποτε επιβεβαίωσε το Πατριαρχείο.

Ο Αλέξιος είχε ενεργό ανάμειξη στην πολιτική στην κρίση του Σεπτεμβρίου του 1993 όταν επιχείρησε να διαπραγματευθεί συμφωνία μεταξύ του τότε προέδρου Μπόρις Γέλτσιν και των αντιπάλων του. Η αποστολή κατέρρευσε όταν ο Γέλτσιν συνέθλιψε την αντιπολίτευση.

Αργότερα, ο Πατριάρχης Μόσχας και πασών των Ρωσίων ύψωσε τη φωνή του κατά του πολέμου στην Τσετσενία, όταν ο Μπόρις Γέλτσιν έστειλε στρατεύματα το 1994 για να αποκρούσει τις κινήσεις ανεξαρτησίας. Στη δεύτερη επέμβαση, της οποίας ηγήθηκε ο Βλαντιμίρ Πούτιν, ο Αλέξιος έμεινε σιωπηλός.

Ο Αλέξιος κινήθηκε με ευκολία στους καπιταλιστικούς κύκλους και δεν πήρε αποστάσεις από τις αξίες της νέας Ρωσίας. Στα τέλη του 2001 εμφανίστηκε σε τηλεοπτική διαφήμιση της LUKOIL, ευχαριστώντας την πετρελαϊκή εταιρεία για την οικονομική της βοήθεια.

* Ο Αλέξιος Β', κατά κόσμον Αλέξιος Μιχάλοβιτς Ρίντιγκερ, γεννήθηκε στις 23 Φεβρουαρίου του 1929 στο Ταλίν της Εσθονίας και είχε πατέρα ιερέα. Υπήρξε μητροπολίτης της Μητρόπολης του Ταλίν, της περιφέρειας του Λένινγκραντ και Νόβγκοροτ και από τον Ιούνιο του 1990 ήταν Πατριάρχης Μόσχας.

Πηγή: Newsroom ΔΟΛ

1 σχόλιο:

Τdi είπε...

Συγκρούσεις γιγάντων...

Ο ένας τεχνοκράτης, ο άλλος γραφειοκράτης..

Να δούμε...

ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ ΑΝΑ ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ

«Η ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΓΝΩΣΗ ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΦΑΙΡΕΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΚΑΘΕ ΕΛΕΥΘΕΡΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ !»